skip to main | skip to sidebar

Search This Blog

Jul 11, 2011

Last issue of News of the World invaded Readers

LONDON - The latest edition of the tabloid News of the World printed five million copies invaded readers, Sunday, July 10 local time. The story is very dramatic closure, setragis takeover story.
When in 1969 the News of the World took over ownership by Rupert Murdoch, the world's largest media conglomerate, editor in chief of Britain's biggest tabloid was immediately fired. "Murdoch is too cruel even for my size," said Stafford Somerfield, editor in chief (Editor) who fired it, jokingly.
Yesterday, the tabloid was first published on October 1, 1843 with a circulation of more than 2.8 million copies that will be the last edition, also because it is too nasty, too cruel. News of the World, nasty tabloids are known in the preaching was closed because the British public, who love the news scandals, consider ruthlessness in getting the news has crossed the line with the unfolding of a series of phone tapping to get exclusive news.
The decision to close 168-year-old tabloid abruptly with the highest circulation caused a shock in Britain and show once again as a media tycoon Rupert Murdoch, who did not hesitate to take dramatic and unexpected decisions. Friday morning (8 / 7), all the media headlines in the UK is the closing of the News of the World.
Parliamentarians, media, and the British public was originally assumed that the move will do is to fire Murdoch Rebekah Brooks, a former Editor of the News of the World, from his position as Director of News International, Murdoch's media network in the UK.
Closure decision News of the World were announced by James Murdoch, Murdoch's eldest son who now holds his father's media business in the UK, judged as a step to save Rebekah Brooks, right hand close to the Murdoch family known with PM David Cameron to David Beckham.
"It has been a goal the News of the World to promote accountability. But when it came our turn to do so, we even failed to uphold accountability, "said James Murdoch, executive director of News International business group, told reporters in London on Thursday night (7 / 7) or local time Friday morning GMT.
Meanwhile, Andy Coulson, former Editor of the News of the World replacement Rebekah Brooks, British police arrested yesterday on suspicion of involvement or knowing the phone tapping case.
Andy Coulson who in January resigned from his post as spokesman PM David Cameron, since the beginning of self-defense that he did not know and do not engage that he led the tabloids to hire a private investigator for a fee of 100,000 pounds per year to tap the phones of thousands of news sources.
Rebekah Brooks is not like Coulson defended matimatian Murdoch family who also claimed not to know of the practice of wiretapping and was on vacation when it happened. Women who are known by the long red hair was now a target of the anger of hundreds of the News of the World journalist who lost his job and feels Murdoch sacrificed to save him.
Meanwhile, Clive Goodman, the News of the World reporters at Buckingham Palace, and Glenn Mulcaire, a private detective hired by the News of the World, has set guilty and sentenced to prison since January 2007. In the same year, Andy Coulson, Editor of the News of the World at that time, also resigned although admitted it was not involved in wiretapping.
Phone Tapping Scandal
Starting from Buckingham Palace statement to Scotland Yard, the name for the London police, on suspicion of wiretapping efforts of Prince William's phone number and some of the royal staff in December 2005, the wiretapping scandal is growing.
Not long ago some British selebitas also reported that their phones are tapped by the News of the World. In 2006 Clive Goodman, the News of the World journalist who covered at Buckingham Palace, and Glenn Mulcaire, he hired a private detective, was arrested.
The biggest scandal in the British media world is getting hot when the casualty list grew longer intercepts, and anyone who intercepted the more astonishing. Senior source from the police who investigated the case stated that no less than 4,000 names on the list of victims of wiretapping.
Not only celebrities and officials who intercepted a private investigator hired the News of the World in the period 2002-2007. In the last few days, it was revealed that its own mobile phone Milly Dowler, British teenager who was reported missing in March 2002 and later found lifeless in a state, also tapped his phone by the tabloids.
Tapping Dowler make the British public was angry and considers such action sickening. Private detectives hired by the News of the World reporter even delete some voice mail messages on mobile phones Dowler when he was not known to exist.

Racent Posts